Fremtidens kommunikasjon og markedsføringFremtidens kommunikasjon og markedsføring

Fremtidens kommunikasjon & markedsføring – Industri 4.0 og Industri 5.0

Det har vært en enorm utvikling innen fagfeltene kommunikasjon og markedsføring de siste 20 årene. Fra å ha vært to relativt avgrensede disipliner ser vi nå en betydelig mer kompleks og vanskelig definerbar økologi vokse frem. Vi har blant annet definert flere enn 150 roller som kan knyttes opp mot kommunikasjon og markedsføring. Og antallet fortsetter å øke.

Den femte generasjonens industri kommer til å stille nye krav til kompetanse, roller og organisering. Digitaliseringen er en viktig drivkraft i utviklingen, men det er også økte krav til kreativitet og innovasjon i vår nye virkelighet. Evnen til å etterlate seg et inntrykk blir også viktigere.

Vi kan forvente å se glidninger mellom ulike roller. Ikke bare mellom markedsføring og kommunikasjon, men også med kunstig intelligens, HR og bærekraft. Den raske utviklingen og forbedringen av AI gjør at vi nærmer oss en verden med posthuman kommunikasjon og markedsføring.

La oss utforske fremtiden sammen – begynn med rapporten vår.

Vi hjelper deg med industri 5.0

1. Book et møte med en av våre rekrutteringskonsulenter. Vil du ha mer informasjon om rapporten kommer vi gjerne å forteller mer for deg og ditt team.

2. Hammer & Hanborgs kompetansemodell – arbeidslivet er i endring. Nye roller dukker opp og gamle forsvinner. Det får selvsagt konsekvenser når det gjelder hvilken kompetanse som trengs for å lykkes. Med vår kompetansemodell sikrer vi at du leter etter og vurderer riktig kompetanse.

3. Med vår bransjeerfaring som vi har opparbeidet gjennom snart 30 år er vi ekspert på rekruttering av ledere og spesialister, bemanning, utleie av konsulenter og formidling av frilansere.

4. Foredrag og workshops med våre eksperter innen ledelse, selvledelse og innovasjon.

Vi har sett helt nye yrkesroller vokse frem. Noen ganger har vi til og med vært forut for vår tid. Allerede i 2016 startet vi å prate om selvledelse og tatt de første stegene ved å innføre det i vår egen organisasjon.

Kontakt oss for en prat.

Ta kontakt